انواع روش‌های لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی : افزایش سن و تاثیر عوامل محیطی و ژنتیکی، روند تولید کلاژن در پوست را آهسته تر می کند. این امر سبب کاهش حالت ارتجاعی پوست و افزایش چین و چروک در پوست صورت می شود. تمایل بشر به زیبایی و جوانی، باعث به وجود آمدن روش‌های مختلف برای جوان‌سازی پوست شده است.

لیفت صورت یک روش متداول برای از بین بردن چین و چروک و جوان‌سازی صورت است. لیفت صورت به دو روش با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است. روش های غیر جراحی به بستری شدن و بیهوشی نیازی ندارند. همچنین تاثیر لیفت بدون جراحی، به سرعت قابل مشاهده است.

کم هزینه بودن روش‌های بدون جراحی از دیگر مزایای آن است. امروزه برای لیفت صورت بدون جراحی ، روش‌های متفاوتی وجود دارد. در ادامه دکتر احمدعلی رجب پور فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی در تهران به معرفی انواع روش‌های لیفت صورت بدون جراحی می پردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع لیفت صورت بدون جراحی

انواع لیفت صورت بدون جراحی

֎ هایفوتراپی

یکی از بروزترین روش‌های لیفت صورت بدون جراحی ، هایفوتراپی است. این روش غیر تهاجمی، جایگزین بسیار مناسبی برای جراحی لیفت صورت است. در ابتدا از هایفوتراپی برای برداشتن تومورهای سرطانی استفاده می‌کردند، ولی از سال 2008 استفاده از این روش در زمینه زیبایی مورد توجه قرار گرفت.

در روش هایفوتراپی از امواج فراصوت با شدت بالا استفاده می‌کنند. این امواج با وارد کردن انرژی متمرکز به لایه زیرین پوست، باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.

در واقع انرژی امواج فراصوت باعث آسیب به سلول‌های پوست شده و این امر سبب افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود. هرچه تولید کلاژن در پوست بیشتر باشد، پوست سفت‌تر و بدون چین و چروک می‌شود.

این روش ایمن و کارآمد، بدون ایجاد هیچ درد خاصی است و باعث کاهش روند پیری پوست می‌شود. معمولا افراد بالای 30 سال کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی هستند.

قبل از هر اقدامی بخاطر داشته باشید که به دنبال ” بهترین جراح پلاستیک ” باشید تا نتیجه بهتری کسب نمائید.

افرادی که دارای سفتی پوست معمولی هستند از این روش، نتیجه بهتری نسبت به افرادی که دارای پوست بسیار شل هستند بدست می آورند.

از هایفوتراپی در زمینه‌های لیفت کردن ابرو، لیفت گردن و صورت، از بین رفتن غبغب و سفت و محکم کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

هایفوتراپی به لایه‌های سطحی پوست آسیب وارد نمی‌کند و فقط به لایه‌های زیرین تاثیر می گذارد. به همین دلیل، گرمای زودگذر و خفیف بر روی پوست صورت احساس شده و این باعث قرمزی و تورم چند ساعته می شود.

این روش لیفتینگ، برای افراد کاملا سالم، تقریبا بدون عارضه خاصی است؛ اما افرادی که دارای بعضی از بیماری‌ها هستند با انجام این روش دچار عارضه‌های شدید و جدی می‌شوند. موارد منع انجام هایفوتراپی برای افراد دیابتی، افراد دارای عفونت، خانم های باردار، بیماران صرعی و افراد دارای پروتز فلزی می باشد.

لیفت پوست

لیفت صورت معمولاً به دو شکل لیفت کامل و مینی لیفت انجام می‌پذیرد. ما در مقاله ” مینی لیفت صورت ” به صورت کامل شکل مینی لیفت را توضیح داده‌ایم.

֎ روش RF

آر اف، از روش‌های موثر لیفت صورت بدون جراحی است که در آن از امواج رادیویی برای جوانسازی و لیفت پوست استفاده می شود.

rf دارای طول موج بیشتری نسبت به نور مرئی است و با تولید گرما در لایه‌های میانی پوست، کلاژن سازی توسط پوست را تحریک می‌کند. این امواج رادیویی، به لایه‌های سطحی پوست آسیبی وارد نمی‌کنند و کاملا بی ضرر هستند.

این روش که توسط دستگاه های rf صورت می گیرد، باعث سفت کردن و درمان شلی پوست و به عبارتی موجب لیفت پوست می شود.
دستگاه rf از سوزن‌های ریز عایق شده با روکش طلا ساخته شده است که باعث هدایت امواج رادیویی به لایه‌های میانی پوست می‌شود.

استفاده از این سوزن‌ها در هنگام انجام rf، درد خاصی را به وجود نمی آورد و عوارض آن مانند قرمزی، تورم و جای سوزن، چند روز بعد، از بین می رود.

مدت زمان لازم برای انجام rf 20 تا 30 دقیقه است. قبل از شروع rf صورت باید بی حس شود و ماده بی حسی تقریبا 40 دقیقه بر روی پوست باقی بماند.

از rf در زمینه‌های بالا بردن ابرو، درمان افتادگی پلک، درمان و رفع چروک صورت، شل شدگی صورت، از بین بردن جای جوش و یا جای زخم، رفع غبغب و… استفاده می‌شود.

تعداد جلسات rf با توجه به شدت مشکل افراد باهم متفاوت است؛ اما به طور کلی تعداد جلسات می‌تواند بین 2 تا 3 جلسه باشد و فواصل بین جلسات تقریبا 1 ماه است. بهتر است افرادی که دیابت شدید، بیماری عفونی دارند و دارای بیماری خود ایمنی هستند، قبل از استفاده از روش rf با پزشک خود مشورت داشته باشند.

داشتن غبغب برای خیلی از افراد رضایت بخش نیست. ما در مقاله ” لیفت غبغب ” هر آنچه که درباره آن باید بدانید را بیان کرده‌ایم.

֎ تزریق بوتاکس

لیفت صورت بدون جراحی

یکی از روش‌های پر طرفدار لیفت صورت بدون جراحی ، تزریق بوتاکس است. بوتاکس به عنوان یک روش موثر و بسیار قدرتمند برای از بین بردن چین و چروک صورت محسوب می‌شود. بوتاکس، یک پروتئین ضعیف شده است که به وسیله باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم به طوری طبیعی تولید می‌شود.
بوتاکس، با تضعیف عضلات منقبض کننده، از بروز چین و چروک عمیق و کوچک جلوگیری می‌کند. با این روش، چین و چروک اطراف چشم، خط بین دو ابرو و پیشانی از بین می‌رود.

این نکته قابل توجه است که تزریق بوتاکس یک روش دائمی نیست و با توجه به کیفیت و جنس آن مدت ماندگاری بین 3 تا 12 ماه خواهد داشت. تکرار جلسات تزریق بوتاکس، باعث می‌شود که عضلات صورت به شل بودن عادت کنند و در نتیجه فاصله بین جلسات با گذشت زمان افزایش می‌آید.

نتیجه حاصل از بوتاکس به صورت تدریجی و بسیار ظریف و طبیعی است. تزریق بوتاکس باید توسط پزشک مربوطه صورت بگیرد.

در این روش، پزشک بوتاکس را به عضلات زیر چین و چروک تزریق می‌کند و باعث تضعیف و فلج شدن آن‌ها می‌شود. در نتیجه با عدم فعالیت این عضلات، چروک صورت کاهش می‌یابد. بعد از تزریق بوتاکس دوره نقاهتی وجود ندارد و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از تزریق به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

برای انتخاب بهترین جراح بینی مطالعه مقاله ” بهترین جراح بینی در تهران ” را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تاثیر بوتاکس بین 2 روز تا دو هفته بعد از تزریق قابل مشاهده است. تزریق ژل در کنار تزریق بوتاکس، اثر ماندگاری بیشتر و نتایج بهتری خواهد داشت.
تزریق بوتاکس یک روش کم تهاجمی است و مدت زمان لازم برای انجام آن بین 15 تا 30 دقیقه است. استفاده از بوتاکس صورت برای افرادی که در دوران بارداری و شیردهی هستند توصیه نمی‌شود. علاوه بر این، بعضی از موارد منع تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است.

  • بیماری‌های عصبی ـ عضلانی
  • بیماری میاستنی گراو
  • افراد مبتلا به التهابات پوستی
  • وجود عفونت در ناحیه تزریق

֎ تزریق ژل و چربی

روشهای لیفت صورت بدون جراحی

با افزایش سن، میزان چربی زیر پوست در ناحیه صورت کاهش پیدا کرده و این عامل باعث شل شدن پوست صورت می‌شود.

برای جبران حجم از دست رفته صورت، می توان از انواع پر کننده‌ها مانند تزریق چربی و یا ژل استفاده کرد. در روش تزریق چربی برای لیفت صورت بدون جراحی از چربی‌های بدن خود فرد استفاده می‌شود.

یکی از دیگر از اجرای صورت که می‌توان عمل لیفت را بر روی آن انجام داد لب‌ها می‌باشند. ما در مقاله ” لیفت لب ” به این روش به صورت جامع پرداخته‌ایم.

این چربی‌ها از شکم، پهلو و ران‌های پا گرفته می شود. به همین دلیل، این روش نسبت به بقیه روش‌های لیفت صورت بدون جراحی عوارض کمتری دارد و احتمال پس زدن فیلر در این روش بسیار کم است.

در این روش، حجم از دست رفته صورت با استفاده از تزریق چربی تا حدود زیادی باز گردانده می‌شود. یک نکته مهم در تزریق چربی این است که ابزار و محیط باید کاملا استریل باشند. در هنگام تزریق چربی ممکن است به دلیل جذب مقدار زیادی از چربی به وسیله بدن، نیاز به تزریق دوباره باشد.

تزریق ژل، یک روش غیر تهاجمی و بدون ریسک است. تزریق ژل در نواحی چروک صورت، باعث بالا آمدن این نواحی و از بین رفتن چین و چروک می‌شود. مدت زمان ماندگاری این روش، بسته به عواملی مانند عمر و کیفیت ژل و نوع تزریق ژل مورد استفاده بین 6 تا 24 ماه متغیر است.

اصولا هر جایی از صورت که دارای میمیک زیادی است مانند نواحی اطراف دور لب، ژل در آن نقاط زودتر جذب بدن می‌شود. ژل نسبت به چربی ماندگاری کمتری دارد، ولی دوران نقاهت تزریق چربی بیشتر از تزریق ژل است.

تزریق ژل حتما باید در مراکز معتبر صورت بگیرد؛ زیرا تزریق ژل نامطلوب و یا تاریخ گذشته عوارض بسیار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. استفاده از بوتاکس همراه با تزریق چربی و ژل، ماندگاری و تاثیر گذاری آن را افزایش می دهد.

بهترین جراح زیبایی شکم در تهران ” نیز می‌تواند به شما در رابطه با داشتن اندامی ایده آل کمک کند.

بحث و نتیجه گیری :

در این مقاله به معرفی انواع روش‌های لیفت صورت بدون جراحی پرداختیم. یکی از فاکتورهای مهم در به دست آوردن نتایج مطلوب میزان مهارت پزشک است.

از این رو برای انجام هر کدام از این روش‌ها تنها باید به پزشک متخصص در این حوزه مراجعه کرد. انجام لیفت صورت بدون جراحی توسط افراد غیر متخصص عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره می توانید به صورت حضوری به مطب دکتر احمدعلی رجب پور فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی در تهران مراجعه کنید.

دکتر احمدعلی رجب پور

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی، عضو هيئت علمى دانشگاه، عضو بنیاد ملی نخبگان ایران، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران. از جمله خدماتی که دکتر رجبپور ارائه می دهند، عبارتند از: ابدومینوپلاستی، عمل بینی، لیفت سینه، پروتز سینه و غیره.

نظرات

0 0 امتیاز ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها