عمل بینی گوشتی

بینی عضوی از چهره است که به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می شود. شکل بینی در زیبایی چهره تاثیر زیادی می گذارد. امروزه عمل بینی از جمله عمل های زیبایی پرطرفدار در میان افراد به شمار می آید که بسیاری از افراد به منظور زیباتر شدن ظاهر خود بینی خود را به تیغ جراحی می سپارند. افرادی که بینی های گوشتی دارند ممکن است از ظاهر آن رضایت نداشته باشند و به دنبال عمل زیبایی برای رفع ایرادات و کوچک کردن آن باشند. برای این افراد عمل بینی گوشتی بهترین راهکار است. در اینجا دکتر احمدعلی رجب پور بهترین جراح بینی گوشتی در تهران کوشش کرده‌ است جراحی بینی گوشتی را به طور کامل شرح دهد تا خوانندگان گرامی از نحوه این عمل جراحی زیبایی آگاهی لازم را کسب کنند و پاسخ سوالات خود را بیابند.

عمل بینی گوشتی - دکتر رجب پور

بینی گوشتی چیست؟

بینی های گوشتی پوست ضخیمی دارند و آشکارا روی بینی دیده می شود. این نوع بینی ها منافذ باز و غدد چربی زیادی دارند. به گونه ای که روی بینی ها معمولا چرب بوده و میزان زیادی چربی ترشح می شود. نوک بینی های گوشتی پهن تر از بینی های استخوانی است.

ویژگی های بینی های گوشتی

  • پوست این نوع بینی ها ضخیم است.
  • غضروف این بینی ها کوچک و ضعیف است.
  • بافت سنگین گوشتی روی بینی را پوشانده است.
  • پره های این بینی ها بزرگ و گرد هستند.
  • غدد سباسه زیادی دارند.

روش های عمل بینی گوشتی در تهران

برای جراحی بینی گوشتی لازم است غضروف طرفی بینی شخص اصلاح و تغییر شکل داده شود. روش های مختلفی برای تغییر شکل بینی های گوشتی و اصلاح فرم آن ها استفاده می شود که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره شده است.

  • روش دستکاری سر بینی

روش دستکاری سر بینی به این صورت است که بهترین جراح بینی گوشتی در تهران غضروف اضافی را از سر بینی برمی دارد و به این ترتیب غضروف پایین دو طرف بینی کوچک می شود. با کوچک شدن غضروف پایین دو طرف بینی و جمع شدن پوست سر بینی ، بینی شخص ظاهری کوچک و زیبا پیدا می کند.

در این روش عمل بینی گوشتی باید مقداری از غضروف طرفی بینی حفظ شود تا سر بینی حمایت لازم را داشته باشد. در صورت کاهش بیش از حد غضروف طرفی پایین بینی، سوراخ‌های بینی بیمار امکان باز نگه داشته شدن را نخواهند داشت.

در این حالت سوراخ های بینی دچار افتادگی شده و ناحیه سر بینی هم بیش از حد کوچک می شود. از این رو باید حداقل بین 9 تا 12 میلی متر از غضروف طرفی به هنگام جراحی نگه داشته شود.

  • روش اصلاح فرم با بخیه

روش دیگری که برای تغییر و کوچک کردن بینی های گوشتی و به ویژه بینی هایی که عریض هستند، روش اصلاح فرم با بخیه است. در برخی از افراد که بینی آن ها ساختار آناتومیک مناسب تری دارند، بدون استفاده از روش دستکاری غضروف می توان فرم و ظاهر بینی را با بخیه اصلاح کرد.

این روش عمل بینی گوشتی در تهران در بسیاری از موارد قابلیت استفاده را دارد. به این دلیل که در این روش نیازی وجود ندارد که ساختار پشتیبان سر بینی تغییر یابد. در این روش عمل زیبایی بینی گوشتی ، بخیه هایی به صورت دائم در بافت درون بینی زده می شود. روش بخیه زدن به صورتی است که سبب باریک شدن غضروف طرف پایینی می شود و نتیجه آن اصلاح و بهبود فرم بینی گوشتی است.

در صورتی که این روش به درستی و به شکل مناسبی به کار برده شود، تاثیر زیادی در بهبود و اصلاح ظاهر بینی بر جای خواهد گذاشت.

  • روش پیوند غضروف سر بینی

روش پیوند غضروف سر بینی روشی جایگزین برای اصلاح فرم سر بینی های گوشتی به شمار می رود. در برخی از اشخاص که غضروف سر بینی آن‌ها به قدری محکم باشد، با روش دستکاری سر بینی و اصلاح فرم با بخیه نمی توان آن ها را کوچک کرد.

از این رو به روش جراحی بینی گوشتی مناسب تر و پیشرفته تری نیاز است که در مقایسه با دو روش قبلی برای این مدل بینی ها قابل استفاده باشد. برای پیوند غضروف، از قسمت تیغه بینی بخشی از غضروف برداشته شده و در ناحیه دیگر استفاده می شود. در اشخاصی که بینی آن ها گوشتی است غضروف از قسمتی برداشته شده و برای اصلاح فرم و ایجاد توازن در بینی پیوند زده می شود.

  • روش‌ های ترکیبی عمل دماغ گوشتی

استفاده از روش های ترکیبی برای عمل بینی گوشتی هم امروزه رایج شده است. برای مثال می توان در عمل جراحی دماغ گوشتی روش پیوند غضروف سر بینی را با روش اصلاح فرم بینی با بخیه به صورت ترکیبی استفاده کرد. در این صورت جراحی بینی گوشتی باید توسط جراح پلاستیک متخصص و با تجربه انجام شود تا نتایج عمل مطلوب و رضایت بخش باشد.

 

عمل بینی گوشتی - دکتر رجب پور

فرق بین عمل بینی گوشتی و استخوانی چیست؟

به منظور اینکه در انتهای جراحی نتیجه ایده آل تری به دست آید ، هر دو جراحی بینی گوشتی و استخوانی تکنیک های مخصوص خود را دارند. برای مثال غضروف بینی در افرادی که دماغ گوشتی دارند ضعیف است ، به همین علت در اغلب موارد از پیوند غضروف بهره گرفته می شود. معمولا این غضروف از بدن خود بیمار ، در قسمت دنده یا گوش گرفته می شود. مورد دیگر ، ضخیم بودن پوست این مدل بینی هاست که باعث می شود تغییرات ایجاد شده در نوک و پل بینی تا حد زیادی پوشانده شوند.

در صورتی که بهترین جراح بینی گوشتی در تهران را برگزیده باشید ، ایشان با مهارت های خود اقدام به نازک کردن این عضو می کنند ، به طوری که با وجود پوست ضخیم و چربی زیاد نیز تغییرات ایجاد شده قابل مشاهده باشند.

چون پوست این نوع بینی ضخیم است ، بنابراین باید ساختار آن نیز از استحکام کافی برخوردار باشد. در نتیجه یکی دیگر از وظایف بهترین دکتر بینی گوشتی در تهران تقویت این ساختار است ، به گونه ای که کانتورهای ناهنجاری نیز ایجاد نشوند.

اما در جراحی بینی استخوانی بر خلاف عمل بینی گوشتی در تهران ، به دلیل نازک بودن پوست چالش های زیادی وجود ندارد و می توان با سهولت بیشتری تغییرات لازم را بر روی آن ایجاد کرد. به همین خاطر کانتورهای زیبایی که در حین جراحی بینی گوشتی در تهران ایجاد می شود به خوبی خود را نشان می دهند. از دیگر نکات مثبت این نوع بینی ، ساختار و غضروف قدرتمند آن ها می باشد ؛ بدین صورت بعد از اعمال اصلاحات و تغییرات بینی از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود.

رینوپلاستی بینی استخوانی پیچیدگی کمتری نسبت به عمل زیبایی بینی گوشتی دارد و به همین دلیل نتیجه به دست آمده در این مدل چشم نوازتر خواهد بود. البته توجه داشته باشید در صورتی که بهترین جراح بینی را انتخاب کرده باشید ، ایشان قادر خواهند بود تا همان نتیجه ای که به دنبال آن بودید را برایتان به ارمغان آورند.

عمل بینی گوشتی سخت تر از استخوانی است؟

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد ضخامت پوست یکی از عوامل تعیین کننده در این جراحی می باشد. یکی از مواردی که پزشک روی آن تمرکز می کند اصلاح پوست می باشد ، زیرا پس از طی شدن دوره نقاهت و از بین رفتن ورم ، پوست باید روی اسکلت بچسبد و شکل بگیرد. به همین خاطر عمل زیبایی بینی گوشتی در تهران نسبت به نوع استخوانی آن کمی پیچیدگی بیشتری دارد.

این موضوع را در نظر داشته باشید گاهی اوقات فرد دارای اسکلت و غضروف محکم می باشد ، اما پوست آن نیز ضخیم و چرب است. در چنین مواردی احتمال دارد پزشک در تشخیص مدل بینی دچار خطا گردد. اما در صورتی که پزشک انتخابی شما بهترین جراح بینی گوشتی تهران باشد ، این مشکل رخ نخواهد داد و در انتهای کار بهترین نتیجه برای شما حاصل می گردد.

اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی در تهران

اقدامات و مراقبت هایی که باید قبل از انجام عمل جراحی بینی گوشتی انجام دهید شامل موارد زیر می شود :

  1. اولین اقدام انتخاب یک جراح بینی گوشتی خوب در تهران برای عمل است. در این رابطه باید با تحقیق و مشورت کافی این کار را کرد.
  2. از دو هفته قبل از عمل بینی گوشتی ، باید از مصرف داروهای ضد انعقاد خون همانند آسپرین و اسویکس و داروهای ضد التهاب همانند ایندومتاسین و ایبوپرفن خودداری کرد.
  3. در صورتی که داروی خاصی را مصرف می کنید باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  4. حداقل به مدت یک هفته قبل از عمل جراحی، از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
  5. در جلسه مشاوره ای که قبل از عمل با پزشک خود خواهید داشت تمام خواسته ها و انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید. تا نتیجه عمل مطلوب و مطابق با خواسته های شما باشد و مشکلی پیش نیاید.
  6. بهترین جراح بینی گوشتی تهران قبل از عمل برای تان آزمایش هایی را تجویز می کند از این رو آن ها را باید انجام داده و نتیجه آن را روز عمل به همراه داشته باشید.
  7. اگر دچار مشکلاتی همانند سرماخوردگی و تبخال هستید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  8. توصیه می شود حتما روز قبل از عمل جراحی استحمام کنید.
  9. لازم است به مدت 8 ساعت قبل از جراحی بینی گوشتی چیزی نخورید و ناشتا باشید.
  10. توصیه می شود روز عمل جراحی لباس راحت و دکمه دار بپوشید تا پس از عمل بتوانید به راحتی لباس های خود را عوض کنید.

مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی

لازم است پس از عمل بینی گوشتی اقدامات و مراقبت هایی را به منظور کسب نتیجه مطلوب از عمل و جلوگیری از بروز مشکلات انجام دهید. این اقدامات و مراقبت ها شامل موارد زیر می شود :

  1. در روزهای نخست پس از عمل ، برای کاهش ورم و کبودی ، روی ناحیه عمل شده کمپرس سرد بگذارید.
  2. به هنگام گذاشتن کمپرس سرد روی ناحیه عمل شده نباید به بینی فشار وارد شده و دچار آسیب شود.
  3. توصیه می شود تا هنگامی که آتل روی صورت خود دارید، کمپرس سرد را استفاده کنید.
  4. حداقل به مدت یک تا دو هفته پس از عمل جراحی بینی گوشتی لازم است در منزل استراحت کنید و تغذیه مناسبی داشته باشد. زیرا برای بهبودی عمل جراحی بدن به انرژی و استراحت نیاز دارد.
  5. برای سرعت گرفتن فرایند بهبودی لازم است رژیم غذایی مناسب و استانداردی را استفاده کنید.
  6. پس از عمل بهتر است غذاهایی را مصرف کنید که به راحتی بلعیده می شود و نیاز نباشد آن‌ها را زیاد بجوید.
  7. حداقل به مدت دو ماه پس از عمل از عینک نباید استفاده کنید.
  8. در زیر تابش نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  9. بینی خود را با سرمی که پزشک آن را تجویز کرده است شستشو دهید.
  10. به هنگام استراحت به پشت دراز بکشید و از خوابیدن به شکم و پهلو پرهیز کنید.

فیلم قبل و بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی

ورم بینی گوشتی پس از عمل

بینی های گوشتی پوست ضخیم و غدد چربی فعالی دارد. علاوه بر این استخوان ها و غضروف‌ های نازک از ویژگی های بارز بینی های گوشتی محسوب می شود. این ویژگی ها سبب می‌ شود عمل زیبایی بینی گوشتی دشوارتر از بینی های استخوانی باشد.

همین مساله موجب می‌ شود ورم بینی گوشتی پس از عمل جراحی بینی گوشتی بیشتر باشد. رعایت برخی از نکات می تواند در کاهش این ورم تاثیر داشته باشد. در زیر به این نکات اشاره شده است :

  • میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و آبمیوه‌های طبیعی بنوشید.
  • مصرف غذاها را با غذاهایی همانند سوپ شروع کنید که به جویدن نیاز ندارند.
  • غذاهایی که در آن‌ها از ادویه استفاده می‌شود مصرف نکنید.

کارهایی که باعث بیشتر شدن ورم پس از عمل بینی گوشتی می‌ شود :

  • خم کردن سر به طرف پایین
  • انجام رابطه زناشویی در دو هفته نخست پس از عمل
  • ورزش کردن و انجام فعالیت های دشوار

کارهایی که باعث کم شدن ورم بینی گوشتی پس از عمل می‌ شود:

  • گذاشتن چند بالش در زیر سر و بالاتر قرار گرفتن سر از بدن در موقع دراز کشیدن
  • گذاشتن کمپرس سرد در سه روز نخست و پس از آن کمپرس گرم به مدت سه روز

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی در تهران 

هزینه عمل بینی گوشتی در سال 1402 نسبت به بینی های استخوانی بیشتر است. زیرا در این عمل دقت و مهارت شرط اساسی است. عوامل مختلفی سبب متفاوت شدن هزینه عمل بینی های گوشتی در تهران می شود که در زیر به این عوامل اشاره شده است.

⇐ نوع بینی و میزان ضخامت پوست

یکی از عواملی که در تعیین هزینه جراحی بینی گوشتی تاثیر دارد، نوع بینی گوشتی و ضخامت پوست و میزان چربی بافت های آن است. هر چه میزان ضخامت پوست و چربی بافت های آن بیشتر باشد هزینه عمل هم بالاتر می‌رود.

⇐ میزان تخصص و تجربه جراح

عامل دیگر در تعیین هزینه عمل بینی گوشتی در تهران میزان تخصص، تجربه و مهارت جراح است. هر چه جراح از تخصص، تجربه و مهارت بالاتری برخوردار باشد، هزینه عمل زیبایی بینی گوشتی هم بیشتر می‌شود.

⇐ نوع روش عمل جراحی

اگر بهترین جراح بینی گوشتی در تهران از روشی استفاده کند که وقت و میزان دقت بیشتری را نیاز داشته باشد، هزینه عمل هم بیشتر می‌شود.

⇐ موقعیت جغرافیایی مطب یا کلینیک

عمل بینی گوشتی همانند سایر عمل های جراحی پلاستیک در میان شهرها و مناطق مختلف کشور، متفاوت است. برای مثال هزینه عمل بینی گوشتی در تهران و کلان شهرها نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است. علاوه بر این اگر موقعیت مطب یا کلینیک در منطقه پررفت و آمد و شلوغ شهر باشد، هزینه عمل هم بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

در اینجا کوشش کردیم تا عمل بینی گوشتی در تهران را به طور مشروح مورد بررسی قرار دهیم. تا خوانندگان گرامی بتوانند از این عمل جراحی پلاستیک آگاهی کامل پیدا کنند و پاسخ سوالات خود را بیابند.

چنانچه شما دماغ گوشتی دارید و قصد دارید در آینده آن را تحت عمل زیبایی بینی گوشتی قرار دهید، توصیه می‌شود با بررسی و مشورت کامل بهترین جراح بینی در تهران را برای این عمل جراحی انتخاب کنید. تا نتیجه عمل برای شما مطلوب و مطابق خواسته‌های شما باشد.

پرسش‌ های متداول عمل بینی گوشتی

✅ آیا پس از عمل بینی گوشتی ، بیمار دچار مشکلات تنفسی می‌ شود؟

به دلیل ورم، بروز اختلالات تنفسی پس از عمل مساله ای طبیعی است. پس از گذشت چند روز ورم بینی کاهش می یابد و بیمار به راحتی می تواند نفس بکشد.

✅ آیا عمل هر نوع دماغ گوشتی امکان پذیر است؟

در برخی از اشخاص میزان بافت های چربی و ضخامت پوست بینی زیاد است، از این رو توصیه می شود بهتر است عمل انجام نشود.

✅ چه مدت پس از عمل بینی گوشتی باید از چسب استفاده کرد؟

با توجه به ویژگی های متفاوت بینی‌ها، مدت زمان استفاده از چسب هم فرق می کند. از این رو بهترین جراح بینی گوشتی در تهران مدت زمان استفاده را تعیین می کند.

✅ بینی های گوشتی به چه بینی های گفته می شود؟

بینی های گوشتی به بینی هایی گفته می شود که پوست آن ضخیم و میزان بافت های چربی آن بیشتر بوده، همچنین غضروف و استخوان در آن‌ها ضعیف است.

چه اقداماتی باعث کاهش ورم پس از عمل جراحی بینی گوشتی می شود؟

آب آناناس مصرف کنید. به طور منظم تا وقتی که پزشک تعیین کرده است، از چسب استفاده کنید. تا سه روز پس از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید. از قرار گرفتن در مکان‌ هایی همانند سونا و جکوزی خودداری کنید. مصرف نمک را کاهش دهید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر احمدعلی رجب پور

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی، عضو هيئت علمى دانشگاه، عضو بنیاد ملی نخبگان ایران، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

از جمله خدماتی که دکتر رجبپور ارائه می دهند، عبارتند از: ابدومینوپلاستی، عمل بینی، لیفت سینه، پروتز سینه و غیره.

نظرات

0 0 امتیاز ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها