عمل بینی طبیعی

حرف جراحی زیبایی که باشد، عموم مردم تصور می کنند فرد بلافاصله ظاهری مصنوعی و متفاوت پیدا می کند. عمل بینی یکی از پروسیجرهایی است که همیشه در مورد آن صحبت می شود و یکی از شایع ترین روندهای زیباسازی صورت است. با وجود اینکه بسیاری از اشخاص مایلند یک بینی عروسکی و فانتزی داشته باشند، اما برخی دوست ندارند تغییر زیادی در آن صورت پذیرد و عمل بینی طبیعی را ترجیح می دهند. دکتر رجب پور یکی از حاذق ترین جراحان در این زمینه هستند و شما را به این هدف می رسانند.

 

عمل بینی طبیعی - دکتر رجب پور

 

چه چیزی موجب می شود جراحی بینی طبیعی منحصر به فرد باشد؟

در این پروسیجر تمرکز روی آن است که غضروف، استخوان و بافت نرم طبیعی این عضو حفظ شود و کانتوری مصنوعی ایجاد نشود. در این متد بینی جدید طوری ساخته می شود که انگار تحت جراحی قرار نگرفته است. این ظاهر جدید نسبت به ظاهر قبلی آن مزیت هایی دارد و بهتر در صورت قرار می گیرد.

رویکردهای اصلی عمل بینی طبیعی یا نچرال

  • فرمدهی به غضروف در یک جایگاه آناتومیکی طبیعی
  • نگه داشتن غضروف به مقدار کافی تا میزان نامتقارن بودن دماغ به حداقل برسد.
  • به حداقل رساندن استفاده از گرافت هایی که در نوک بینی استفاده می شوند و آن را نوک تیز می کنند.
  • به حداقل رساندن زاویه نوک در جراحی بینی طبیعی به منظور جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد بینی
  • پرهیز از منحنی شدن این عضو
  • پیشگیری از تشکیل بافت اسکار
  • کوتاه بودن دوره نقاهت عمل بینی طبیعی 

برخی از بیماران بنا به دلایلی مثل حذف بیش از اندازه غضروف، قرار دادن غضروف نوک بینی در یک موقعیت غیرطبیعی و بهره گرفتن از گرافت هایی که از زیر پوست نمایان هستند و ظاهر بدی به صورت می بخشند، از نتیجه خود ناراضی می شوند. اما جای نگرانی نیست، چرا که دکتر رجب پور با استفاده از تکنیک ها و علم جدید این نوید را به مراجعه کنندگان می دهند که هیچ کدام از این مشکلات رخ نخواهند داد و شخص به راحتی به هدف خود دست پیدا می کند.

عناصر یک بینی طبیعی

حس زیبایی شناسی جراح و نظر شخصی خود بیمار مهم ترین فاکتور در رسیدن به نتیجه دلخواه می باشد. در ادامه مقاله عمل بینی طبیعی این عناصر را  بررسی کرده ایم.

ابعاد صورت : این اندازه ها شامل پهنا و طول صورت می شود. از لحاظ طولی معمولا بینی باید در وسط صورت قرار بگیرد و از نظر عرضی باید یک سوم میانی را پوشش دهد. به یاد داشته باشید که موارد ذکر شده یک مسئله کلی می باشد و در انتها جراحی بینی طبیعی بر اساس جنسیت، اصلیت، خصوصیات چهره و فاکتورهای دیگر انجام می پذیرد.

انطباق صورت با بینی : این موضوع شامل اندازه این عضو نسبت به اعضای دیگر و زاویه آن (زاویه پل و یا لب بالا نسبت به بینی) می شود. بخش های مختلف این عضو: در این بخش عبارات مختلفی را معرفی کرده ایم تا در هنگام صحبت با پزشک، با آن ها آشنایی داشته باشید:

  • کلوملا: باقتی که در زیر دماغ قرار گرفته و دو سوراخ را از هم جدا می کند. در روش باز برش در این قسمت ایجاد می شود و به دکتر دسترسی کامل می دهد.
  • رادیکس یا پایه بینی: جایی که ساختار استخوانی به پیشانی متصل می شود.
  • پشت بینی: که با نام پل نیز شناخته می شود و شامل غضروف و استخوان می شود.
  • نوک: در قسمت پایینی قرار گرفته و با صورت فاصله دارد.
  • قوس: یک سوم بالایی بینی

تفاوت بین عمل بینی طبیعی و فانتزی

  • بینی طبیعی : در این نوع، بینی پس از عمل جراحی بینی طبیعی نرمال به نظر می رسد. در واقع بهترین جراح بینی از طبیعی ترین رویکرد بهره می گیرد. در این مدل زاویه بین لب بالا و بینی بین 90 تا 95 درجه است و بیشتر برای دماغ های گوشتی مناسب است. اکثر افراد این نوع را به علت اینکه بینی با بقیه اجزای صورت در تناسب است، جای اسکار و بخیه باقی نمی ماند و سوراخ های آن خیلی کوچک نمی شوند ترجیح می دهند. البته مردان بیشتر از زنان به سراغ این پروسه می روند. شاید مهم ترین مزیت این امر این باشد که در آینده افرادی که برای اولین بار با آن ها ملاقات می کنید متوجه عملی بودن دماغ شما نمی شوند.
  • دماغ فانتزی : این مدل طوری طراحی شده تا نتیجه آن تفاوت بارزی با عمل بینی طبیعی داشته باشد. در انتهای پروسیجر نوک بینی به سمت بالا متمایل است و اندازه آن خیلی کوچک تر از حد معمول است. بینی نیز منحنی تر است و تیغه آن صاف نیست. همچنین زاویه بین لب بالا و این عضو بین 110 تا 130 درجه است. این گروه بیشتر بین زنان محبوبیت دارد تا آقایان.
  • نیمه فانتزی : در این دسته جراح سعی می کند دو مدل قبلی را با هم تلفیق کند تا به نتیجه ای بین این دو برسد. دکتر تلاش می کند تا اندازه و شکل بینی را با دیگر اعضای صورت به تناسب برساند، اما نوک بینی را تا حدی بالاتر از معمول می برد و به آن قوس کمی می دهد.

عمل بینی طبیعی در مردان

این عمل نسبت به بانوان، در میان آقایان پر طرفدار است. چرا که ظاهری مردانه و استخوانی به صورت آن ها می بخشد، همچنین بینی با دیگر اجزای چهره در تناسب قرار می گیرد و بیش از حد کوچک و ظریف نمی شود. گاها در کنار انجام این پروسه، عیوب دیگری از جمله مشکلات تنفسی، انحراف، سوراخ سپتوم و غیره نیز بر طرف می شوند. پزشک در این پروسیجر باید کاملا به زاویه بین لب و بینی و همچنین پیشانی توجه کند و تمرکز خود را روی این موارد بگذارد.

چه مشکلاتی می تواند در حین عمل جراحی بینی طبیعی یا بعد از آن رخ دهد؟

تمامی پروسیجرهایی که با بیهوشی عمومی همراه هستند و یا تهاجمی محسوب می شوند خطرات و ریسک هایی را نیز به دنبال دارند. در ادامه مقاله عمل بینی طبیعی برخی از این مشکلات را بررسی کرده ایم. برای مثال زمانی که این رویکرد به دست یک پزشک حاذق و با تبحر صورت نگیرد، احتمال بروز عوارضی مثل مشکلات تنفسی، خون دماغ شدن، بی حسی بینی، نامتقارن شدن سوراخ های آن، ایجاد بافت اسکار و سوراخ شدن سپتوم وجود دارد. حتی ممکن است در صورت رعایت نکردن دستورات و عدم رسیدگی به ناحیه جراحی شده،  زخم ها به درستی بهبود نیابند و در نتیجه آن عفونت رخ دهد. توجه داشته باشید که کبودی و تورم از مشکلات طبیعی هستند و پس از مدتی خود به خود از بین می روند. نکته: از مشکلاتی که کمتر به آن پرداخته شده، ناراضی بودن بیمار از نتیجه است، در این صورت به تشخیص جراح و سلیقه فرد جراحی بینی طبیعی ثانویه انجام می شود.

 

 

هزینه عمل بینی طبیعی چقدر می باشد؟

برای اطلاع از این مورد بهتر است به مطب مراجعه کرده و با دکتر خود مشورت کنید. اما در کل این مورد به عواملی مثل هزینه های جانبی بیمارستان مثل هزینه لباس و تجهیزات اتاق عمل، داروهای بیهوشی، دستمزد جراح، آزمایشاتی مثل آزمایش خون و داروهای تجویز شده بستگی دارد.

توصیه هایی برای رسیدن به نتیجه دلخواه در جراحی بینی طبیعی

با انتخاب یک پزشک با مهارت، شما نصف این مسیر را با موفقیت طی کرده اید. اما خودتان نیز می توانید اقداماتی را انجام دهید تا با سهولت بیشتری به یک چهره زیبا و متناسب برسید.

  • درک ویژگی های صورت

نکته حائز اهمیت این است که باید هدفتان را طوری تنظیم کنید تا جراح عمل بینی طبیعی قادر باشد بر اساس آن یک برنامه زمانی مناسب برای این پروسه طرح کند. درک خصوصیات چهره می تواند به شما کمک کند تا در مورد تغییرات مناسبی که روی بینی اعمال می شود تصمیم گیری کنید. به یاد داشته باشید که یک بینی طبیعی با دیگر اجزا در هارمونی باشد. شاید بهتر باشد به این منظور عکس دیگر بیمارانی که ساختار چهره آن ها به شما شبیه است و  تحت جراحی بینی طبیعی قرار گرفته اند را مورد ارزیابی قرار دهید و نتیجه ایده آل خود را تعیین کنید.

  • عکس های قبل و بعد را مشاهده کنید

یکی از راه های تشخیص مهارت دکتر این مورد می باشد. این عکس ها را با دقت بررسی کنید و اگر از نتیجه راضی بودید، تصمیم نهایی را اخذ کنید.

  • اهداف و انتظارات خود را با ایشان در میان بگذارید

از این فرصت برای بیان هدف های خود استفاده کنید تا ایشان درک بهتری از آن داشته باشد. از این زمان استفاده کرده و در مورد آناتومی بینی، تناسب بین صورت و بینی و در کل عمل بینی طبیعی اطلاعاتی را کسب کنید. اگر بخشی برای شما نامفهوم بود، حتما سوال کنید.

  • تحت معاینه فیزیکی قرار بگیرید

برای درک عمیق تر آناتومی بینی جراح یک معاینه فیزیکی کامل روی زیباجو انجام می دهد. از آنجایی که نمی توان برای همه یک رویه را به کار برد، ایشان به دقت ساختار این عضو، ضخامت پوست و استحکام غضروف را مورد ارزیابی قرار می دهند تا میزان امکان پذیری جراحی بینی طبیعی را تعیین کنند.

بایدها و نبایدهای یک عمل بینی نچرال موفقیت آمیز

برای دست یابی به بهترین نتیجه از عمل بینی طبیعی و دوری از هر گونه عارضه جانبی، چند نکته وجود دارد که باید پیش از هر اقدامی در نظر داشته باشید. یک ماه پیش از پروسیجر از نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید. الکل در خون باقی می ماند، از بهبود یافتن بدن به صورت طبیعی جلوگیری می کند و آن را به تاخیر می اندازد. مصرف دخانیات و نیکوتین نیز گردش خون را کاهش می دهد و به همین شکل پروسه درمان زخم ها را با اختلال مواجه می کند. از دو هفته قبل از جراحی بینی نچرال قرار گرفتن در برابر اشعه UV را محدود کنید. نور خورشید می تواند سلول های پوست را تخریب کند و روی دوره نقاهت تاثیر منفی بگذارد. شما همچنین می توانید هر بار که از خانه بیرون می روید، از کرم های ضد آفتاب (با حداقل 30 SPF) استفاده کنید. از مصرف داروهای خاصی که حاوی ایبوبروفن، ناپروکسن و آسپرین هستند دوری کنید. دمنوش های گیاهی نیز در این درسته قرار می گیرند. برای اطلاع از لیست دقیق این داروها حتما با پزشک خود مشورت کنید. خوردن قهوه را متوقف کنید. بیماران باید از دو هفته قبل میزان کافئین مصرفی را کاهش داده و قطع کنند. کافئین یک محرک طبیعی است و فشار خون را بالا می برد. همین مسئله می تواند موجب بروز مشکلاتی شود. یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را به همراه داشته باشید تا پس از اتمام جراحی بینی طبیعی شما را به خانه برسانند و در یکی دو روز اول نیازهایتان را برطرف کنند. توجه داشته باشید که از هشت ساعت پیش از شروع روند، نه چیزی بخورید  و نه چیزی بنوشید. هدف این است که عوارض بیهوشی عمومی مثل حالت تهوع و استفراغ رخ ندهند. در کل تاکید بر این است که بعد از خاتمه این روند روی ریکاوری تمرکز داشته باشید تا ریسک خطرات به حداقل برسند و هر چه زودتر قادر باشید به فعالیت های روتین و روزانه خود بازگردید.

دکتر احمدعلی رجب پور

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی، عضو هيئت علمى دانشگاه، عضو بنیاد ملی نخبگان ایران، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران. از جمله خدماتی که دکتر رجبپور ارائه می دهند، عبارتند از: ابدومینوپلاستی، عمل بینی، لیفت سینه، پروتز سینه و غیره.

نظرات

0 0 امتیاز ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها