عمل بینی فانتزی

فرم بینی، تأثیر بسیاری در زیبایی ظاهری افراد دارد. امروزه انجام عمل بینی برای رسیدن به زیبایی بسیار پرطرفدار است. این عمل جراحی زیبایی با مدل های مختلفی مانند: عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی ، طبیعی انجام می گیرد. انتخاب مدل های مختلف بینی به سلیقه و شرایط جسمی متقاضی مربوط است. یکی از مدل های بینی که طرفداران خاص خود را دارد، جراحی بینی فانتزی است. به دلیل افزایش درخواست این نوع مدل بینی برآن شدیم در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره عمل بینی عروسکی یا فانتزی در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که شما نیز تصمیم به انجام  این جراحی دارید در ادامه مقاله دکتر رجب پور با ما همراه باشید.

 

عمل بینی فانتزی - دکتر رجب پور

 

مشخصات عمل بینی فانتزی

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است که تأثیر بسزایی در زیبایی کلی صورت و توازن اعضای آن با همدیگر دارد. به همین دلیل امروزه انجام این عمل جراحی زیبایی افزایش پیدا کرده است. عمل جراحی اگر به خوبی، بدون برهم زدن توازن صورت و اختلال در عملکرد تنفسی صورت بگیرد باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود. حال بهتر است بدانید یکی از مدل های پرطرفدار در بین جوانان، جراحی بینی فانتزی است. مشخصات ظاهری این نوع مدل ، قوس متناسب روی بینی، برجسته بودن پل بینی، نوک بینی سربالا، اندازه کوچک سوراخ های بینی و داشتن تیغه نازک است. بسیاری از پزشکان معتقد هستند انجام این عمل بر روی بینی گوشتی با پوست ضخیم مناسب نیست. همچنین افرادی که اجزای صورتشان درشت است، بهتر است عمل بینی عروسکی را انجام ندهند. زیرا در این شرایط بین اجزای صورت ناهماهنگی به وجود می آید. این افراد می توانند جراحی بینی طبیعی را انتخاب کنند. افرادی که بینی استخوانی دارند مناسب ترین کاندید برای انجام عمل بینی فانتزی هستند. همچنین از دیگر ویژگی های لازم برای انجام جراحی بینی عروسکی ، داشتن پوست نازک بینی برای کمک به ظرافت تراش استخوان بینی در حین عمل است.

عمل بینی فانتزی - دکتر رجب پور

 

تفاوت جراحی بینی فانتزی با بینی طبیعی

در عمل بینی طبیعی فقط ایرادات بینی برطرف می شود و حالت طبیعی بینی حفظ می گردد. بزرگترین تفاوت عمل بینی طبیعی و بینی فانتزی ، زاویه نوک بینی با لب است. به دلیل اینکه در عمل فانتزی ، نوک بینی سربالا قرار می گیرد، زاویه بین نوک بینی و لب در حدود 105 درجه خواهد بود. در حالی که در بینی طبیعی این زاویه در حدود 90 درجه است.

تفاوت عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

مدل های مختلف بینی در فرم ظاهری با هم‎دیگر متفاوت هستند. مدل بینی نیمه فانتزی هم مانند مدل بینی عروسکی دارای نوک بینی سربالا و قوس کم است. ولی در عمل بینی نیمه فانتزی میزان قوس و سربالا قرار گرفتن نوک بینی کمتر از بینی عروسکی است. فاصله بین لب بالا و نوک بینی از دیگر تفاوت های این دو نوع جراحی است. در بینی نیمه فانتزی این فاصله بین 95 تا 100 درجه است. در حالی که در بینی فانتزی این میزان بیشتر و 105 درجه است. در واقع نتیجه عمل نیمه فانتزی ، بین نتایج جراحی طبیعی و بینی عروسکی قرار گرفته است.

روش انجام عمل بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی به دو صورت جراحی باز و جراحی بسته انجام می گیرد. انتخاب نوع جراحی به تشخیص پزشک و میزان تبحر وی در روش مورد نظر مربوط است. در جراحی به روش باز، جراح با ایجاد یک برش کوچک بر روی کلوملا، پوست بینی را از اسکلت جدا می کند. سپس تغییرات مورد نظر را روی بینی متقاضی اعمال می کند. در عمل به روش بسته، جراحی بدون ایجاد هر نوع برشی صورت می گیرد. در این روش تمامی برش ها در داخل بینی انجام می گیرد.

اقدامات قبل از عمل جراحی بینی فانتزی

افراد متقاضی قبل از عمل بینی فانتزی باید اقدامات زیر را انجام دهند.

  1. متقاضی بهتر است در جلسات مشاوره قبل از عمل حضور پیدا کند تا درباره انتظاراتی که از عمل دارد با پزشک مربوطه صحبت کند.
  2. مدتی قبل از عمل مصرف برخی از داروها مانند آسپرین و وارفارین باید قطع شود. زیرا احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می‌دهد.
  3. برای انجام این نوع جراحی، حتماً باید همه آزمایش‌های مربوطه و بررسی ساختار بینی توسط پزشک انجام بگیرد.
  4. به مدت 14 روز قبل از عمل جراحی بینی عروسکی باید مصرف دخانیات و مشروبات الکی قطع شود.
  5. هشت ساعت قبل از عمل نباید مواد غذایی مصرف شود.
  6. قبل از عمل بهتر است متقاضی استحمام کند. زیرا به مدت چند روز که اسپلینت روی بینی قرار دارد امکان استحمام وجود ندارد.
  7. متقاضیان در روز عمل هیچ گونه آرایش و زیورآلاتی نداشته باشند.
  8. به هیچ وجه در روز عمل بینی فانتزی متقاضی نباید تنها باشد.
  9. همراه داشتن همه مدارک لازم در روز عمل

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بینی فانتزی

نتیجه عمل تا حد زیادی به مراقبت های بعد از آن بستگی دارد. بعد از عمل تورم و کبودی طبیعی است و با انجام برخی از مراقبت ها بهبود پیدا می کند. برخی از مراقبت های بعد از عمل عبارت اند از:

  1. مصرف غذاهای آبکی و خودداری از مصرف خوراکی‌های سفت در روزهای اول بعد از عمل
  2. استفاده از دو بالشت زیر سر در هنگام خواب و خودداری از پایین انداختن سر
  3. خوابیدن به صورت طاق باز بعد از عمل
  4. استفاده از چسب بینی تا زمان تعیین شده توسط پزشک
  5. اجتناب از خندیدن و گریه کردن به طور شدید
  6. استفاده از داروهای تجویز شده برای کنترل درد ناشی از عمل بینی فانتزی
  7. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش کبودی و تورم
  8. استفاده از آب میوه طبیعی مانند آب کرفس برای کاهش تورم
  9. استفاده نکردن از نمک و ادویه‌های تند البته تا حد ممکن
  10. مصرف نکردن دخانیات و مشروبات الکی تا دو هفته بعد از عمل
  11. انجام ندادن کارهای سنگین حداقل تا دو هفته بعد از عمل
  12. استفاده نکردن از عینک به مدت دو ماه بعد از عمل
  13. نرفتن به استخر، جکوزی و سونا تا چهار ماه بعد از عمل
  14. استفاده از لباس گشاد و راحتی در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی عروسکی
  15. خودداری از استحمام تا زمان وجود گچ روی بینی
  16. استفاده از مسواک‌های نرم برای شستن دندان‌ها
  17. قرار نگرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب به دلیل حساس شدن پوست بینی بعد از عمل
  18. جلوگیری از ضربه وارد شدن به بینی

نکاتی درباره عمل بینی فانتزی

اطلاع از برخی از نکات قبل از اقدام به انجام جراحی بینی فانتزی برای متقاضی لازم است.

  • انجام جراحی بینی عروسکی برای افرادی که دارای بینی گوشتی و پوست بینی چربی هستند گزینه مناسبی نیست. این افراد در بسیاری از مواقع از نتیجه عمل ناراضی خواهند بود. در این شرایط عمل ثانویه برای ترمیم بینی بسیار مشکل خواهد بود. زیرا در جراحی مدل بینی فانتزی ، قوس بینی بیش از اندازه کوچک می شود و عمل ترمیم بسیار مشکل است.
  • انتخاب جراح مناسب و متبحر برای انجام عمل بینی عروسکی باید به صورت دقیق و با وسواس صورت بگیرد. زیرا در جراحی بینی فانتزی پزشک باید مهارت کافی داشته باشد تا آسیبی به بینی و سیستم تنفسی بیمار وارد نشود.
  • متقاضیان عمل بینی فانتزی باید انتظار معقولی از جراح داشته باشند و هیچ گونه اصراری بر کوچکی بیش از اندازه بینی نداشته باشند. زیرا این کار ممکن است هماهنگی با دیگر اجزا صورت را به هم بریزد و به عملکرد تنفسی بینی صدمه وارد شود.
  • سن یکی از شرایط اصلی برای عمل جراحی است. متقاضیان این عمل باید آخرین مراحل رشد و بلوغ خود را گذرانده باشند.
  • برخی از بیماری ها و یا انجام برخی از جراحی ها ممکن است مانع انجام عمل مدل بینی فانتزی شود. به همین دلیل بهتر است سوابق پزشکی متقاضی در اختیار پزشک قرار بگیرد.

هزینه جراحی بینی فانتزی در تهران چقدر می باشد؟

متقاضی باید قبل از انجام عمل بینی عروسکی از هزینه آن اطلاع به دست آورد. هزینه این جراحی به دستمزد بهترین جراح بینی مورد نظر، هزینه بیمارستان، انجام آزمایش ها و عکس برداری و هزینه معاینات و غیره مرتبط است.

عمل فانتزی بینی گوشتی چیست ؟

یکی از رایج ترین عمل هایی که افراد متقاضی عمل زیبایی انجام می دهند، عمل بینی فانتزی برای بینی های گوشتی است. بیماران به دلایل زیادی تمایل به جراحی بینی گوشتی دارند که یکی از راه حل های عمل این نوع بینی ها، جراحی بینی فانتزی است.

عمل بینی گوشتی فانتزی چگونه انجام می‌شود ؟

عمل بینی گوشتی فانتزی یک عمل جراحی زیبایی خاص است که شامل تغییر شکل بینی گوشتی، گرد یا پهن به بینی جمع و جور و عروسکی است. لازم به ذکر است که متقاضیان این نوع عمل ، بیشتر بانوان هستند چرا که معتقدند بینی عروسکی می تواند زیبایی بیشتری به صورت آن‌ها ببخشد. بینی گوشتی معمولاً به دلیل پهنای بیش از حد غضروف بینی و برآمدگی بیش از حد در این ناحیه، تحت فشار زیاد، به وجود می آید و حالت خمیده پیدا می کند. گاهی اوقات نوک گوشتی بینی می تواند به دلیل پوست ضخیم و تجمع چربی در این قسمت باشد. این نوع بینی در میان ایرانیان، شایع‌تر است و لذا می‌توان درک کرد که متقاضیان عمل فانتزی بینی برای بینی های گوشتی در بین بانوان ایرانی نسبت به بقیه مردم جهان، بیشتر است. عمل فانتزی بینی گوشتی به دو صورت جراحی باز و جراحی بسته انجام می گیرد. انتخاب نوع جراحی به تشخیص پزشک متخصص و میزان مهارت وی در روش مورد نظر مربوط است. در عمل بینی گوشتی فانتزی به روش باز، جراح با ایجاد یک برش کوچک بر روی کلوملا، پوست بینی را از اسکلت جدا می کند. سپس تغییرات مورد نظر را روی بینی متقاضی اعمال می کند. در عمل فانتزی بینی گوشتی به روش بسته، جراحی بدون ایجاد هر نوع برشی صورت می گیرد. در روش عمل فانتزی بینی گوشتی تمامی برش ها در داخل بینی انجام می گیرد. برای افرادی که متقاضی این عمل هستند، توصیه می کنیم که یک جراح با تجربه را انتخاب کنند چرا که این نوع جراحی ، عملی حساس بوده و ممکن است بینی شما به حالت اول (گوشتی) خود بازگشته و یا جای زخم و اسکاری بر روی نوک بینی شما باقی می ماند، سبب شود به نتیجه دلخواهتان از این عمل نرسید. مخصوصاً این که قصد عمل کردن دماغ خود به روش فانتزی را داشته باشید.

برای انجام عمل بینی فانتزی به کجا مراجعه کنیم؟

نتیجه جراحی بینی فانتزی تا حد زیادی به مهارت جراح بستگی دارد. دکتر احمدعلی رجب پور فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی  ، بهترین جراح بینی در تهران هستند که انواع جراحی زیبایی بینی را با جدیدترین متدهای روز دنیا انجام می دهند. جهت کسب گونه اطلاعات بیشتر می توانید با تعیین وقت قبلی به مطب ایشان مراجعه کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر احمدعلی رجب پور

فوق تخصص جراحی پلاستیک ، زیبایی و ترمیمی، عضو هيئت علمى دانشگاه، عضو بنیاد ملی نخبگان ایران، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

از جمله خدماتی که دکتر رجبپور ارائه می دهند، عبارتند از: ابدومینوپلاستی، عمل بینی، لیفت سینه، پروتز سینه و غیره.

نظرات

0 0 امتیاز ها
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها